Звіт

Директора закладу дошкільної освіти № 6

за 2020-2021 н.р.

Забезпечення збереження та розвитку мережі груп та формування дитячого контингенту

           Організація освітньо-виховного процесу в закладі дошкільної освіти № 6 здійснюється згідно з Конституцією України, основними положеннями Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», відповідно вимог Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».

         Заклад дошкільної освіти № 6  побудовано за типовим проектом.  Заклад працює за 10,5 годинним режимом, 5днів. Проектна потужність – 8 груп; фактично функціонує  - 8 груп.

Фактичний склад за списком – 150 дітей.    Комплектування закладу дошкільної освіти проводиться у відповідності із нормативно-правовими документами Міністерства освіти та науки України.

             - 1 група раннього віку (3-й рік життя) – 17 дітей;

- 2 групи молодшого віку (4-й рік життя) – 41 дитина;

- 2 групи середнього віку (5-й рік життя) –  42 дитини;

- 3 групи старшого віку (6-й рік життя) – 50 дітей.

З них 3 логопедичні групи:

-1 група середнього віку (5-й рік життя)- 19 дітей;

- 2 групи старшого віку (6-й рік життя) – 32 дитини.

Забезпечення кадрами та створення умов для професійного росту

             Заклад дошкільної освіти № 6  укомплектовано педагогічними та медичними кадрами, обслуговуючим персоналом на 98%.

Освітньо - виховний процес в дошкільному закладі забезпечують

25 педагогів: з них   13 (52%) - мають вищу освіту, 4 (16%) – базову освіту, 8 (32%) – середня спеціальна.

Аналіз складу педагогічних працівників за   кваліфікаційними категоріями наступний:

-       «спеціаліст вищої категорії» – 1 педагог (4%);

-       «спеціаліст І категорії» - 2 педагога (8%);

-       «спеціаліст ІІ категорії» - 1 педагог (4%);

-       «спеціаліст» – 21 педагог (84%);

За критерієм педагогічний стаж:     

             до 3 років  - 4 пед. ( 16% )                

від 3 до 5 років - 2 пед. (8%); 

від 5 до 10 років – 3 пед. (12%);                              

від 10 до 15 років – 2 пед. (8%);          

від 15 до 20 років – 3 пед.(12%);

від 20 до 25 років – 1 пед. (4%);

від 25 до 30 років – 3 пед. ( 12% );

більше 30 років – 7 пед. (28%).

Забезпечення виконання річних завдань та плану роботи на 2020-2021н.р.

Аналіз управлінської, методичної та організаційно-педагогічної роботи

Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо-виховну діяльність відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту», Статуту ЗДО Червоноградської міської ради Львівської області (нова редакція). Колективного договору між керівником та профспілковою організацією ЗДО №6 на 2020-2023 роки, протокол № 4 від 25.09.2020р., Правил внутрішнього розпорядку та посадових інструкцій. Програмове забезпечення освітнього процесу в ЗДО № 6 в 2020-2021 навчальному році складалось з інваріантної частини, сформованої на державному рівні програмою виховання і навчання дітей від 2 до 6 років «Українське дошкілля».

Варіативна складова конкретизована дошкільним навчальним закладом відповідно до чинного Статуту з урахуванням пріоритетних напрямків роботи, запитів батьків, індивідуальних потреб дітей.

Реалізація освітньо - виховних завдань за Державною програмою здійснювалася на засадах особистісно - орієнтованої моделі організації педагогічного процесу з використанням психолого – педагогічного проектування.

На виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та інших нормативно-правових документів педагогічний колектив дошкільного закладу забезпечував формування життєвої компетенції дитини, фізичного, психологічного та морального здоров’я дитини.

Упродовж 2020-2021н.р. освітньо-виховний процес закладу був спрямований на вирішення науково – методичної проблеми та завдань щодо забезпечення психологічної компетентності педагогів:

Науково-методична проблема педагогічної діяльності:

Забезпечення якісної освіти шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації Базового компоненту дошкільної освіти, розвитку національної свідомої, життєвої компетентної особистості.

Завдання педагогічного колективу на 2020-2021 навчальний рік

  1. Спрямування роботи колективу на актуалізацію основних завдань з безпеки життєдіяльності, охорони життя і збереження здоров’я дошкільників шляхом створення сучасного розвивального середовища та формування ціннісного ставлення до свого здоров’я.
  2. Удосконалення роботи по формуванню активного  мовлення та виховання культурно-гігієнічних навчичок дітей раннього віку.
  3. Використання сучасних технологій соціально-фінансової та економічної освіти дошкільників.
  4. Сприяти комунiкативно-мовленнєвому розвитку дошкiльникiв засобом інноваційних методів і прийомів.
  • Ефективному вирішенню пріоритетних завдань розвитку, навчання та виховання дітей сприяв пошук оптимальних форм організації освітнього процесу, використання передового педагогічного досвіду, здійснення інноваційної діяльності. Для створення сучасного інноваційного простору педагогічний колектив втілює в практичну діяльність інноваційні технології спрямовані на повноцінний розвиток загальнолюдських здібностей – комунікативних, інтелектуальних, художніх. Упровадження інноваційних технологій проходило поетапно. На підготовчому етапі було проведено вивчення рівня професійної майстерності педагогів, творчого потенціалу та визначення рівня їхньої готовності до інноваційної діяльності.

Протягом навчального року організовувалась допомога молодим спеціалістам з питань освітньо-виховної роботи з дітьми, в зв’язку з чим покращилась якість організації життєдіяльності дітей, удосконалювались теоретичні знання та практичні вміння педагогів. 

           Упровадження інноваційних технологій проходило поетапно. На підготовчому етапі було проведено вивчення рівня професійної майстерності педагогів, творчого потенціалу та визначення рівня їхньої готовності до інноваційної діяльності.

«А»- 20% педагогів - висока схильність до інноваційної діяльності;

«Б» - 39% - хочуть знати свої особистісні риси та готові до інновацій

«В» - 27% - не хочуть і не можуть, це педагоги з великим стажем роботи, які чітко переконані, що їхнього досвіду, знань та практичних вмінь достатньо для навчання дітей, а ще, вони, як виявилось за результатами інших тестів взагалі з острахом відносять до будь–яких змін.

« Г» - 14% - хочуть, але не можуть, не впевнені в собі та своїх можливостях.

       Провідним засобом реалізації завдань для колективу стало створення в закладі повноцінного розвивального предметно-ігрового середовища, яке стало джерелом збагачення та організації вихователем дитячої діяльності.

       Керуючись у своїй роботі принципом особистісно - орієнтованого підходу до виховання дітей, педагоги впроваджували в освітній процес інноваційні технології:

Процес реформування в освіті спрямовує педагогів на формування творчої, ініціативної життєво-компетентної особистості. Аналізуючи якість та результативність роботи колективу у 2020-2021 н. р. можна стверджувати, що інноваційна діяльність у закладі дошкільної освіти реалізується через використання нових технологій навчання й виховання, розроблення нового змісту навчально-виховного процесу та його методичного забезпечення, в результаті яких підвищується пріоритет індивідуальності, самоцінності, самобутності дитини, формування пізнавальних здібностей і також ефективність роботи закладу.

Колектив продовжив напрям діяльності спрямований на впровадження та використання сучасних технологій соціально-фінансової та економічної освіти дошкільників. Педагоги впроваджували програму з фізичного виховання дітей дошкільного віку «Казкова фізкультура» (авт. Єфименко М. М.). Особливу увагу приділяли використанню мнемотехнічної методики. Використовували в роботі з дошкільнятами Парціальну програму «Про себе треба знати, про себе треба дбати». Проводиться цілеспрямована педагогічна робота щодо виховання у дітей почуття особистої безпеки, формування елементарних навичок самозахисту в навколишньому середовищі. Використовували також в своїй роботі Парціальну програму «Грайлик», де театралізована діяльність розглядається як один із засобів пізнання дійсності. Впроваджували Парціальну програму «Скарбниця моралі". В програмі розкриті питання морального виховання дітей, які представлені в усіх освітніх лініях інваріантної складової. В своїй педагогічній діяльності вони вбачають не просто надання дітям знання норм і правил моралі та «виконавське» їх дотримання, а усвідомлення, особистісна потреба їх використання впродовж усього життя й постійне поповнення та розширення власної «моральної скарбниці».

У ЗДО робота з інноваційними технологіями набуває пошукового характеру. Результатом цього є система цілеспрямованих форм та заходів організації роботи з кадрами.

          Методична робота з педагогічними кадрами у 2020-2021 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Вид діяльності

Планова  

кількість педагогів

Фактична

кількість

педагогів

%

1. Курси підвищення кваліфікації 16 14 80
2. Атестація 2 3 100
3. Самоосвіта 20 20 100
4. Участь у роботі творчої групи 5 20 21
5. Участь у підготовці та проведенні методичних заходів 20 20 100

Заклад дошкільної освіти забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей.

           В цілому рівень роботи педагогічного колективу по виконанню роботи за 2020-2021 навчальний рік можна відзначити, як достатній.

Методична робота з педагогічними працівниками

        В умовах освітніх, соціальних реформ діяльність ЗДО обумовлює систематичне вдосконалення змісту і методів освіти дошкільників; підвищення кваліфікації працівників, організацію психолого-педагогічної освіти батьків. Педагогічний колектив закладу постійно працював над створенням єдиного методичного простору з інноваційної діяльності педагогів.

       Методична робота була спрямована на навчання педагогів сучасним прийомам роботи з дітьми, впровадженню передового педагогічного досвіду, підвищення якості роботи з сім’ями вихованців, поповненню педагогічного процесу. Слід зазначити, що пошук організації навчання вихователів мав вигляд інтегрованого процесу під час якого відбувалося не тільки накопичення знань, але й формувався механізм самореалізації кожного вихователя, насичувало зміст методичної роботи, що в свою чергу, вплинуло якість безпосередньої роботи з дітьми.

       Під час організації роботи з педпрацівниками використовувалися різні форми роботи: тренінги, відкриті перегляди, семінари, які побудовані на інтерактивних формах навчання і сприяють розвитку творчості, ініціативи та підвищує якість освіти. Процес розвитку творчого потенціалу педагогів був ефективним завдяки:

- здійсненню діагностики рівня розвитку творчого потенціалу педагога;

- використанню активних та інтерактивних форм методичної роботи;

- залученню педагогів до всіх форм методичної роботи;

- залученню педагогів до вивчення та впровадження в практику роботи елементів інноваційних технологій;

- створенню умов для самоосвіти;

- створенню сприятливого психологічного клімату в колективі.

      

         З метою ефективності самоосвіти в ЗДО використовувались різноманітні форми підвищення науково-теоретичного рівня педагогів: участь у педагогічних майстеренях, семінарах-практикумах, майстер–класах.

Безпека життєдіяльності та охорона праці

       Згідно із Законом України «Про охорону праці» у закладі дошкільної освіти здійснюється робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці. Робота забезпечення безпеки життєдіяльності дошкільного закладу та учасників освітньо-виховного процесу здійснюється згідно з нормативною базою та заходів безпеки праці. За період роботи закладу нещасних випадків з дітьми під час освітньо-виховної роботи та працівниками на робочому місці не відбувалося.    Адміністрацією організовувано нормальні умови для праці та освітньо-виховної діяльності членів трудового колективу.

   Забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструкцій з техніки безпеки.

       Робота педагогічного колективу та всіх працівників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму будується  на базовому компоненті дошкільної освіти в Україні та  програм розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля », які спрямовують роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.

       Протипожежна безпека у закладі посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, призначено відповідальних осіб.    Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ЗДО. Участь у «Тижні безпеки» беруть не тільки діти, педагоги, але й усі працівники ЗДО та батьки дітей.    

       Головним є те, що дошкільний заклад прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров’я, реалізувати свої здібності, товаришувати весело і щасливо жити.

      

           Методами вивчення стану освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі стали безпосереднє спостереження за діяльністю дітей та вихователя в кожній віковій групі; педагогічна діагностика, бесіди з дітьми, кваліметрична модель підсумку знань старших дошкільнят, визначення рівня засвоєння програмових знань; аналіз продуктів дитячої творчості; анкетування педагогів та батьків; вивчення документації; аналіз дидактичного обладнання, предметно – ігрового розвивального середовища.

     Організована освітня діяльність планується в першу половину дня. Розклад занять складено з урахуванням домінуючого навантаження на дитину (психічного, фізичного, емоційного). Передбачено раціональність чергування видів діяльності: розумової, рухової, практично-прикладної, місце проведення.      

     В ході організації життєдіяльності дітей педагоги використовують такі форми освітнього процесу: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей, індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки. Систематично використовують експериментально-дослідницьку діяльність, проблемно-пошукові ситуації та інші ефективні методи і прийоми. Поєднують вербальні, наочні і практичні методи, відводять належне місце продуктивним видам діяльності, в яких дошкільник здатен до самовираження і самореалізації, а також мовленнєвій, руховій, музичній діяльності.

Особлива увага вихователями всіх вікових груп і спеціалістами закладу приділяється сім'ям, в яких виховуються діти з проблемами в розвитку соціальної, емоційної або пізнавальної сферах, та дітям, які опинилися в складних життєвих обставинах. Так, у 2020–2021 навчальному році в закладі з батьками таких дітей регулярно проводяться індивідуальні роз'яснювальні бесіди, консультації з наданням конкретних рекомендацій щодо корекції поведінки, або розвитку дітей.

Віповідна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму.

За останні роки скарг на роботу колективу не надходило. У соціальних мережах можна прослідкувати хороші відгуки про заклад.

Згідно з планом роботи закладу було проведено комплексне вивчення організації життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку за лініями розвитку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти та програми «Українське дошкілля». Питання засвоєння кожною дитиною програмових вимог було на постійному контролі. Освітня діяльність в ЗДО здійснюється відповідно до вимог Державного стандарту дошкільної освіти України - редакції Базового компоненту дошкільної освіти (схвалено рішенням колегії МОНМСУ від 04.05.2012 № 5/2-2), який реалізується програмами та навчально-методичним забезпеченням, затвердженими Міністерством освіти і науки України, а саме: Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерством освіти і науки України від 23.05.2017р. № 1/11-4988), Лист МОН України від 06.11.2015 р. N 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»

Щоденна кількість і послідовність занять з вихованцями визначається орієнтовним розкладом, що корегується щорічно з урахуванням навантажень на дітей згідно програм, вікових та індивідуальних особливостей дошкільників, відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог. Організація педагогічного впливу на дошкільників спирається на «зону найближчого актуального розвитку» кожної дитини.

Інваріативна частина змісту освітньої діяльності дошкільного закладу забезпечується на засадах освітніх ліній, визначених Базовим компонентом:

  • «Особистість дитини»
  • «Дитина в соціумі»
  • «Дитина в природному довкіллі»
  • «Дитина в світі культури»
  • «Гра дитини»
  • «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
  • «Мовлення дитини»

Діагностування розвитку дітей старших дошкільників за 2020 – 2021 н.р. здійснювалося за кваліметричною моделлю і показало, що діти у дошкільному закладі отримують достатні знання з усіх освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти та програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».

Головна мета моніторингу – визначити, чи є поступальні зміни в розвитку однієї конкретної дитини впродовж цілого року. Результати досягнень дітей дали змогу зорієнтувати педагога у сильних і слабких сторонах розвитку кожної дитини, доборі засобів оптимізації цього процесу, шляхів індивідуальної роботи з нею.

Слід зазначити, що одним із пріоритетних напрямків в роботі педагогів зі старшими дошкільниками було формування життєвої компетентності дошкільника, здійснення підготовки дітей до школи, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов. Належне місце в підготовці дітей до школи займали фронтальні інтегровані, комплексні, бінарні, тематичні та індивідуальні заняття. Організації виховання та розвитку дітей проводилась у розвивально-тематичному напрямку.

Аналіз моніторингу, індивідуальні обстеження дітей обсягу їх знань, контроль за організацією освітньо-розвивального середовища, свідчить про те, що більшість дітей мають достатній рівень розвитку за своїми віковими можливостями, які відповідають вимогам Базового компоненту дошкільної освіти. У дітей старшого дошкільного віку розвинуті загальнонавчальні уміння: організаційні, вміння спостерігати, слухати та чути, запам’ятовувати, працювати в темпі та вносити у виконання завдання творчість та новизну, що є важливим кроком до подальшого навчання дітей у школі. Діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі - школяра. Це виражається у серйозному ставленні до школи взагалі і до навчальної діяльності та вчителя, зокрема.

Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Вихователям старшої групи, організовуючи різні форми роботи, створювати умови для активного спілкування дітей, обміну думками, судженнями.

Організаційно – педагогічна робота

       Реалізація принципу безперервності освіти починається із забезпечення наступності між першими її сходинками - дошкільною і початковою ланками. Саме тому протягом навчального року планомірно проводилась робота по забезпеченню наступності у діяльності ЗДО № 6 та Закладу загальної середньої освіти I-III ступенів №7. Співпраця навчальних закладів здійснювалась за спільним планом роботи.

Адміністративно – господарська робота

      Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Варто відмітити, що осторонь наших проблем, що стосуються матеріальних затрат, не стоїть Червоноградська міська рада та депутати міської ради. Цьогоріч з міського бюджету виділено кошти для проведення поточного ремонту системи теплопостачання у двох групах (заміна труб і радіаторів) та системи водопостачання і водовідведення у бойлерній (заміна труб). Готуючи ЗДО № 6 до нового 2021-2022 навчального року завершені заплановані заходи по підготовці закладу дошкільної освіти до роботи. Працівники ЗДО великого значення надали естетичному оформленню навчальних приміщень. Заклад дошкільної освіти спільно з садками м.Червонограда успішно взяв участь у громадському бюджеті щодо встановлення спортивного комплексу на спортивному майданчику. Проведено роботи по зрізці аварійних і небезпечних дерев, висадженні декоративні насадження та проведено заходи по благоустрою і впорядкуванню території садка.

       На двох ігрових майданчиках встановлено та пофарбовано будиночки для малюків, дитячу машинку та відремонтовано усі пісочниці.

      Окрім цього, колектив ретельно готував внутрішні приміщення для прийому своїх вихованців. У всіх вікових групах було проведено роботи по підготовці приміщень до нового навчального року.

       Заклад дошкільної освіти набрав прекрасного вигляду завдяки спільним зусиллям багатьох людей (спонсорів, благодійників, батьків), які дбають про те, щоб наші діти виховувались у затишку і комфорті.

Матеріально – технічна база закладу дошкільної освіти у відмінному стані. Заклад забезпечено необхідним обладнанням, меблями та м’яким інвентарем, що знаходиться у зразковому стані.

       У закладі створено належні умови для безпечного проведення освітнього процесу та праці співробітників. Господарська діяльність здійснювалась згідно з річним планом. В дошкільному закладі створюються умови для успішного виконання завдань виховання і навчання всебічно розвиненої, здорової, соціально-зрілої особистості психологічно і фізично готової до подальшого життя.

Інвентаризація проведена за графіком. Заклад забезпечений обладнанням, меблями та м’яким інвентарем. Все обладнання знаходиться у задовільному робочому стані.

Зазначене вище дозволяє дійти висновку, що колектив закладу працює цілеспрямовано, системно, поставленні завдання виконав у повному обсязі.

    

    

Організація роботи щодо зміцнення здоров’я дітей

та їх медичного супроводу

Серйозну увагу педагогічний та медичний персонал приділяв питанням охорони та зміцнення здоров’я дітей, їх фізичному розвитку. Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Проводилися загартування, як профілактика застудних захворювань. Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури,  про особисту гігієну  та чистоту навколишнього середовища. 

Залучалися батьки  до активної участі в оздоровчій роботі та у формуванні валеологічної компетентності їх дітей.

Колектив створював умови для емоційного благополуччя  дитини, будував  навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи. Вихователі під керівництвом сестри медичної старшої впроваджували методи первинної профілактики застудних захворювань, поглиблювали свої знання з фізичного виховання дітей та організації гігієнічного виховання.                              

Організація роботи з батьками

           Наш заклад дошкільної освіти протягом багатьох років проводить планомірну цілеспрямовану роботу з батьками.

          На початку навчального року в кожній віковій групі проходять групові збори, на яких батьків ознайомлюють із завданнями виховання і навчання дітей на даний навчальний рік.

           Пропаганда педагогічних знань ведеться через систему наочної агітації та у VIBER-групах. У групах оформлені “Куточки для батьків”, де містяться консультації по всіх розділах програми, з питань оздоровлення та виховання дітей. У спеціальних папках є добірка методичних рекомендацій для батьків, складених педагогами ЗДО.

       З питань збереження та зміцнення здоров’я дітей оформлені спеціальні “Куточки здоров’я”, де батьки можуть отримати всю цікаву для них інформацію з питань оздоровлення дітей.

       Протягом року директором, сестрою медичною старшою, вихователями проводяться індивідуальні консультації з батьками.

       Вихователі дошкільних груп при складанні календарного планування на початку кожного місяця прописують роботу з батьками, де вказують теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.

       Батьки беруть активну участь у створенні належних умов перебування дітей у дошкільному закладі.

                               Організація раціонального харчування

         У закладі дошкільної освіти на постійному контролі перебуває питання раціонального харчування. Загальне керівництво організацією харчування здійснює директор ЗДО. Як керівник контролюю діяльність сестер медичних старших та кухарів. У звітному періоді відповідно до примірного двотижневого меню та затверджених норм харчування складалось меню-розкладка на кожен день з урахуванням кількості ккал, білків, жирів та вуглеводів. Робота з організації харчування дітей ЗДО здійснювалась згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004р. № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОН України від 17.04.2006р №298/227.

        Усі продукти харчування, що надходили до ЗДО відповідали вимогам державних стандартів, супроводжувались товаро-транспортними накладними та сертифікатами якості.

        Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ЗДО є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструвались медсестрою в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, а в разі потреби – корекція харчування.

        Сестрами медичними старшими Самуляк І.Р.І., Пстрий К.Р. та завідувачем господарства Савчук Л.В., постійно контролювався прийом продуктів від постачальників, про що свідчила вся наявна документація: сертифікати якості та товаро-транспортні накладні щодо якості продуктів харчування. З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь здійснювався контроль за умовами зберігання, дотримання строків реалізації продуктів і технологією приготування їжі. Регулярно проводилось зняття проб їжі, виставляються добові проби. Сестри медичні старші контролювали  санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, наявність гнійничкових захворювань та гострих респіраторних захворювань, ведеться необхідна документація. Проводили заняття з гігієни харчування та санітарно-освітню роботу.

      

       Режим харчування у кожній віковій групі закладу дошкільної освіти дотримувався. Роздача їжі проводилася згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Постійно дотримувався питний режим.

       Вихователі дотримуються вимог у вихованні культурно-гігієнічних навичок у дітей, помічники вихователів виконували санітарні правила організації харчування в групах.

       Грошові норми харчування дотримуються в межах 37,00 гр. в день (садові групи) та 31,00 грн. (група раннього віку) на одну дитину.  Робота з організації харчування дошкільників в ЗДО ведеться на достатньому рівні. 

       Надавались пільги щодо батьківської плати за харчування дітей в ЗДО: дітям-інвалідам (100%), дітям з багатодітних сімей (50%), дітям, батьки яких виконують та завершили виконання завдань в АТО/ООС (100%), діти позбавлені батьківського піклування (100%).

                                         Робота медичного персоналу

     На достатньому рівні ведеться медичне обслуговування, яке здійснюють сестри медичні старші. Головним завданням є дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні і на території, особливо зважаючи на актуальність загрози поширення епідеміологічної ситуації в Україні та з метою попередження поширення коронавірусної інфекції проведення оздоровчо-профілактичної роботи кожного дня, моніторинг проведення профілактичних щеплень, організації харчування.            

       Планомірно проводяться антропометричні виміри дітей віку - 1 раз у півроку. Проводиться огляд дітей на педикульоз 1 раз у місяць. Вихователі працюють у тісному контакті з медичним персоналом закладу по оздоровчо-профілактичній роботі. Постійно проводиться моніторинг захворюваності дітей ЗДО. Під особливим контролем дотримання карантинних вимог усіма учасниками освітньо-виховного процесу. Під контролем адміністрації залишається і медичне обслуговування працівників закладу, які проходять поглиблений медичний огляд.

Забезпечення оптимальних умов праці та

соціального захисту  працівників ДНЗ

Між адміністрацією і трудовим колективом закладу укладений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин.

Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв’язок. Директором узгоджуються з головою ПК усі накази щодо преміювання, нагородження, стягнення, встановлення надбавок. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної та тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.

             Мікроклімат в колективі можна визнати хорошим. Створені належні  умови для здійснення освітньо – виховної роботи,  відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає  за свій об’єм роботи, з відповідальністю відносяться до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників.

         На завершення хочу висловити щиру подяку усім: Червоноградській міській раді, відділу освіти Червоноградської міської ради, працівникам ЗДО № 6, батькам наших любих вихованців, благодійникам, меценатам та друзям закладу за спільну допомогу у забезпеченні функціонування закладу. Адже, ми разом закладаємо міцний фундамент світлого майбутнього наших дітей. 

Надалі працюватиму над вирішенням проблем, над усім тим, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дошкільнятам, з метою створення затишку та комфорту для всіх учасників освітнього процесу. Бажаю всім міцного здоров’я!!!